Co jeść gdy się choruje na grzybicę?

Grzybica to nieprzyjemna i wstydliwa choroba. Walka z nią może być uciążliwa i długotrwała. Często stosowanie zaleceń dermatologa nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Powodem mogą być niekorzystne przy tym schorzeniu nawyki żywieniowe. Sprawdźmy, jak powinna wyglądać optymalna dieta w grzybicy.

Cel diety

Grzybica to choroba, która wywoływana jest przez mikroskopijnych rozmiarów grzyby, zazwyczaj o charakterze drożdżopodobnym. Ich obecność w organizmie odciska negatywny wpływ na florę jelitową, a następnie rozprzestrzeniając się z krwią po całym organizmie, zaburzają jego równowagę przez czerpanie energii z zasobów minerałów i witamin, w tym szczególnie tych z grupy B. Dieta w grzybicy ma charakter leczniczy, jej celem zatrzymanie rozwoju drożdży, odbudowanie prawidłowej flory jelitowej, stymulację układu odpornościowego niezbędnego do walki z chorobą oraz odbudowywanie zniszczonego organizmu i przywracanie mu właściwej kondycji.

Co należy wyeliminować

Najważniejszym elementem diety w grzybicy jest wyeliminowanie spożywania cukru. Stanowi on bowiem źródło energii dla drożdży. Cukier jest wręcz idealnym pożywieniem dla grzybów. To właśnie dlatego, osoby cierpiące na grzybicę mają wzmożoną ochotę na konsumpcję słodyczy. Wyeliminowanie cukru to główna broń, która zatrzyma rozwój pasożytów. Dieta w grzybicy nie może mieć stawiać na duże dawki węglowodanów.

Co jest wskazane

Wskazane jest z kolei spożywanie niewielkich ilości węglowodanów zawierających cukry złożone, które są trawione w sposób wolny i nie stanowią tak optymalnego źródła energii dla pasożytów, a jednocześnie dostarczą jej naszemu organizmowi, tak wymęczonemu przez grzyby. Wśród takich produktów polecane są niewielkie ilości pieczywa razowego, brązowy ryż, ziemniaki czy grube makarony. Podstawą diety antygrzybicznej są warzywa. Szczególnie powinniśmy postawić na duże ilości czosnku, który słynie z zawierania licznych substancji o charakterze grzybobójczym. Odporność i mikroflorę bakteryjną odbudują probiotyki. Znajdziemy je przede wszystkim w produktach mlecznych.

Należy także spożywać duże ilości białka, a także pamiętać o oczyszczaniu organizmu z toksyn, które pozostawiają grzyby. Antyoksydanty znajdują się m. in. w zielonej herbacie, papryce, orzechach, marchwi, kapuście, sałacie, we wspomnianym już czosnku i innych warzywach. Spożywanie dużej ilości wody również pomoże usunąć z organizmu toksyny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *