Opublikowano Dodaj komentarz

Czekolada jako lekarstwo?

Czekolada jako lekarstwo?

Czasami zdarza się, że dopada nas zły nastrój. Nie ma w tym nic dziwnego, w końcu nikt nie jest ze skały i bywają sytuacje, które nas przerastają i powodują znaczny spadek formy psychicznej. Jeśli zdarza się to sporadycznie, to warto wiedzieć, w jaki sposób można sobie poprawić humor. Jest to nie tylko sposób skuteczny, ale bardzo smaczny. Mianowicie na poprawę nastroju, ale nie tylko doskonała jest czekolada deserowa.

Dobroczynna moc czekolady

Nie od dzisiaj wiadomo, że czekolada deserowa poprawia nastój. I chodzi tutaj nie tylko o łasuchów, którzy kochają słodkości, ale o właściwości czekolady, której zjedzenie podnosi poziom serotoniny i endorfin. To tak zwany hormon szczęścia, który pozytywnie wpływa na psychiczną formę człowieka. Okazuje się, że czekolada deserowa wpływa nie tylko na na psychikę ludzką, ale również na funkcjonowanie całego organizmu. Warto najpierw zapoznać się ze składem czekolady. Znajdziemy w niej między innymi kofeinę i teobrominę czy magnez.

Na co pomoże czekolada deserowa?

Czekolada deserowa, spożywana oczywiście w racjonalnych ilościach, pobudza organizm, podnosi ciśnienie krwi, wzmacnia koncentrację. Zawarty w niej magnez doskonale wpływa na prawidłowe funkcjonowanie mięśni, zapobiega skurczom i również poprawia naszą pamięć.

Czekolada czekoladzie nierówna

Wiadomo, że w sklepach nie brakuje różnych odmian czekolady. Mowa o ciemnej, białej, nadziewanej w formie batoników, cukierków czy kremów. Jednak dla naszego zdrowia najlepsza jest właśnie zwykła czekolada deserowa. Dostępna w każdym sklepie, w formie tradycyjnych tabliczek powinna znaleźć się w każdym domu – oczywiście, jeśli nie ma przeciwwskazań medycznych do jej spożywania, takich jak chociażby alergia na któryś z jej składników. Pamiętajmy też, że mówiąc o terapii czekoladą, mamy na myśli kilka kostek, a nie tabliczek dziennie. Bowiem mimo wielu dobroczynnych właściwości, czekolada deserowa posiada również kalorie, które spożywane w nadmiarze mogą prowadzić do problemów ze zbędnymi kilogramami.

Opublikowano Dodaj komentarz

Co jeść gdy się choruje na grzybicę?

Grzybica to nieprzyjemna i wstydliwa choroba. Walka z nią może być uciążliwa i długotrwała. Często stosowanie zaleceń dermatologa nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Powodem mogą być niekorzystne przy tym schorzeniu nawyki żywieniowe. Sprawdźmy, jak powinna wyglądać optymalna dieta w grzybicy.

Cel diety

Grzybica to choroba, która wywoływana jest przez mikroskopijnych rozmiarów grzyby, zazwyczaj o charakterze drożdżopodobnym. Ich obecność w organizmie odciska negatywny wpływ na florę jelitową, a następnie rozprzestrzeniając się z krwią po całym organizmie, zaburzają jego równowagę przez czerpanie energii z zasobów minerałów i witamin, w tym szczególnie tych z grupy B. Dieta w grzybicy ma charakter leczniczy, jej celem zatrzymanie rozwoju drożdży, odbudowanie prawidłowej flory jelitowej, stymulację układu odpornościowego niezbędnego do walki z chorobą oraz odbudowywanie zniszczonego organizmu i przywracanie mu właściwej kondycji.

Co należy wyeliminować

Najważniejszym elementem diety w grzybicy jest wyeliminowanie spożywania cukru. Stanowi on bowiem źródło energii dla drożdży. Cukier jest wręcz idealnym pożywieniem dla grzybów. To właśnie dlatego, osoby cierpiące na grzybicę mają wzmożoną ochotę na konsumpcję słodyczy. Wyeliminowanie cukru to główna broń, która zatrzyma rozwój pasożytów. Dieta w grzybicy nie może mieć stawiać na duże dawki węglowodanów.

Co jest wskazane

Wskazane jest z kolei spożywanie niewielkich ilości węglowodanów zawierających cukry złożone, które są trawione w sposób wolny i nie stanowią tak optymalnego źródła energii dla pasożytów, a jednocześnie dostarczą jej naszemu organizmowi, tak wymęczonemu przez grzyby. Wśród takich produktów polecane są niewielkie ilości pieczywa razowego, brązowy ryż, ziemniaki czy grube makarony. Podstawą diety antygrzybicznej są warzywa. Szczególnie powinniśmy postawić na duże ilości czosnku, który słynie z zawierania licznych substancji o charakterze grzybobójczym. Odporność i mikroflorę bakteryjną odbudują probiotyki. Znajdziemy je przede wszystkim w produktach mlecznych.

Należy także spożywać duże ilości białka, a także pamiętać o oczyszczaniu organizmu z toksyn, które pozostawiają grzyby. Antyoksydanty znajdują się m. in. w zielonej herbacie, papryce, orzechach, marchwi, kapuście, sałacie, we wspomnianym już czosnku i innych warzywach. Spożywanie dużej ilości wody również pomoże usunąć z organizmu toksyny.