Opublikowano Dodaj komentarz

Najlepsze ćwiczenia przy nadciśnieniu

Najlepsze ćwiczenia przy nadciśnieniu

Sport to zdrowie – nie trzeba chyba do tego nikogo przekonywać. Nie każdy jednak sport jest dla każdego – a to kolejna zasada, o której warto pamiętać. Dlatego każdy wybór aktywności fizycznej, powinniśmy najpierw skonsultować z lekarzem – to, jaki sport i z jaką intensywnością możemy uprawiać, zależy od wielu czynników, między innymi od tego, jak aktywni fizycznie byliśmy przez całe życie.

Co warto wiedzieć o nadciśnieniu?

Nadciśnienie to podwyższone ciśnienie tętnicze, które wykracza poza normę. Co ciekawe, nadciśnienie tętnicze należy do grupy chorób cywilizacyjnych, co oznacza, że nasi przodkowie na nie nie cierpieli. Nadciśnienie tętnicze ma związek z takimi chorobami jak: zawały, czy udar mózgu.

Jaki sport wybrać?

Trening przy nadciśnieniu powinien być treningiem, który odbywa się w tzw. komforcie oddechowym. Co oznacza, że wszelkie sporty, które zmuszają organizm do wysiłku beztlenowego, są od razu wykluczone z grupy tych, które osoba cierpiąca na nadciśnienie może uprawiać.

Najlepszy trening przy nadciśnieniu to ćwiczenia aerobowe, czyli dotleniające organizm. Wykonujemy je w jednostajnym tempie: marsze, jazda na rowerze, rolkach, jogging, joga, pływanie, czy taniec. Polecane są także ćwiczenia wytrzymałościowe – ale tylko takie, które nie wymagają używania żadnych dodatkowych przyrządów.

Czy trening pomaga w walce z nadciśnieniem?

Jak pokazują badania, trening przy nadciśnieniu jest bardzo wskazany. Dobrze dobrane ćwiczenia wzmacniają serce, poprawiają wydolność układu oddechowego oraz sercowo-naczyniowego, a także pomagają pozbyć się nadwagi, która jest dużym problemem dla osób chorych na nadciśnienie.

W dodatku sport poprawia samopoczucie, przez tzw. hormony szczęścia, redukuje stres, pomaga się odprężyć, zwalczając tym samym bodźce, które mają wpływ zwiększanie się ciśnienia we krwi.

Oczywiście ćwiczenia wykonane raz na dwa tygodnie, nie przyniosą żadnych rezultatów, ważna jest systematyczność, ale także rozwaga – zbyt częste ćwiczenia, niepozwalające na regenerację i odpoczynek, nie są tak samo wskazane, jak całkowity ich brak.

Dodaj komentarz